6 december 2017. Van Lake Pearson naar Christchurch

6 december 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

De wolken hangen behoorlijk laag als we wakker worden. Terwijl we buiten ontbijten komt een hele groep eenden bij ons zitten in afwachting van...........niks dus. Het valt ons op dat waar we ook dieren zien mensen hen geen eten geven. We rijden verder door een prachtig berggebied, terwijl langzaam de wolken optrekken. Aan het eind van dit berggebied, in Springfield, drinken we koffie met homemade bananen chocolade cake. Echt lekker. Dan rijden we zeker 40 km weg, waar geen bocht in zit en komen we bij de voorstadjes van Christchurch. We rijden eerst naar het vliegveld om te informeren wat het kost om onze grote reistassen al in opslag te doen, maar dat kost toch een hoop geld. Dus rijden we naar ons hotel om te informeren of onze kamer al vrij is. Na een kwartiertje wachten is dat ook zo. Als welkom krijgen we allebei een groot warm walnoot coekie. We zetten alles in onze kamer en rijden dan naar de camper verhuur om de camper terug te brengen. Een aantal dingen wordt gevraagd en als we vertellen dat we een lepel missen wordt dat weggewuifd. Bij het Abel Tasman park zijn wij het slot van het deurtje bij de gastank verloren tijdens het rijden. Ook dat defect wordt weggewuifd. Alles is oké. We worden met het transferbusje naar het vliegveld gebracht. Daar nemen we de bus naar Christchurch centrum, tenslotte willen we deze stad ook nog zien en hebben we daar ook nog tijd voor. Er gebeurt een heleboel in deze stad. Bij de aardbeving van 2010 zijn veel gebouwen in het centrum vernield. De aardbeving van 2016 belemmerde het herstel. Er wordt veel nieuw gebouwd. Of het hierdoor komt weten we niet, maar we vinden de stad een hart missen en niet echt gezellig. Er zijn veel nieuwe en vooral dure winkels en iets om te eten en drinken is moeilijker te vinden. Uiteindelijk vinden we toch iets om een biertje te drinken en bij een restaurant bestellen we wat dingen van het barmenu. Een man loopt langs, hij ziet René's fototoestel en biedt spontaan aan om een foto van ons te maken. Via een groot stadspark lopen we naar ons hotel, dat een grote mooie binnentuin heeft. Daar lopen we ook nog even doorheen. Maar dan naar de kamer, even luxe en lui zijn. En op tijd naar bed, zegt René altijd. Hij wil altijd met de zon weer op. We hebben van 15 november t/m 6 december op het Zuidereiland 4.108 kilometer gereden. Dus in het totaal 5.992 kilometers in 32 dagen.