8 december 2017. Van Sydney naar Schiphol (Amsterdam)

8 december 2017 - Schiphol, Nederland

14 uur lang duurt de vlucht van Sidney naar Dubai. En alleen maar in het donker. Omdat we tegen de tijd in reizen blijft de nacht bij ons. Van Christchurch naar Sydney hebben we een diner gehad. En ja hoor, nadat we uit Sydney zijn vertrokken krijgen we weer een diner. Er zijn best veel kinderen op deze lange vlucht, waardoor het niet altijd echt stil is. Om 05.15 uur lokale tijd (in Nederland is het dan nog 3 uur eerder) landen we op Dubai. Wat een lichtjes zijn er dan te zien als je over Dubai vliegt. Echt heel veel. We landen waarschijnlijk op de een of andere uithoek van het vliegveld, want we worden met bussen naar de vertrekhal gebracht. Dat bustochtje duurt zeker wel 15 minuten. We staan dan ook gelijk bij de x-ray en lopen vrijwel gelijk door naar de gate. Het is al ongelooflijk druk op het vliegveld. Bij de gate zien we dat dit toch een andere wereld is. Op de heenreis hebben we dit niet gezien. Mensen liggen op de grond op een kleedje te slapen en een enkeling doet zijn gebeden richting Mekka. Het inchecken en boarden gaat dit keer razendsnel.en wat horen we opeens veel Nederlands om ons heen. Om 08.15 uur verlaten we weer Dubai. In de ochtendschemering vangen we een glimp op van een palmeiland. Leuk om zulke bekende dingen in het "echt" te zien. En ook nu weer krijgen we ontbijt, wat we ook al op de voorgaande vlucht hebben gehad. We zien trouwens  voor het eerst veel lege plekken in het vliegtuig. Om 12.40 uur landen we op Schiphol. Bart, die ons op komt halen staat echter in een file, dus nog even wachten. We zijn erg benieuwd hoe alle bagage is overgekomen. Want bij alle souvenirs zit ook wat Nieuw Zeelands bier (echt waar Leo). Hoe zouden we anders aan zoveel meer gewicht komen! Maar gelukkig alles is heel (we ruiken geen bier), dus naast alle andere dingen die we mee hebben genomen, ook nog even hiervan nagenieten. We hebben het erg leuk gevonden om deze geweldige reis met jullie te delen. Bedankt voor alle leuke, lieve reacties. Zoals Marianne al opmerkte; we hebben kilometers herinneringen. Veel is vastgelegd, een kaartje van 128 GB aan foto- en filmmateriaal staat bijna vol. Dat wordt nog uitzoeken. En Jacques, de Kea zit er ook bij. Robin, hartstikke bedankt dat we je Go Pro mochten lenen. Een top idee. Wanneer iemand het leuk vindt om nog meer van onze reis te zien en te horen, je bent altijd welkom. Maar anders zijn jullie natuurlijk ook welkom. In onze agenda van 2018 zijn nog veel leeg plekken. Lieve groetjes, Petra en René

1. Marianne:
    9 december 2017
    Wat een geweldige reis hebben jullie gehad! Prachtig om af en toe even met jullie mee te reizen.
    Welkom thuis!
  2. Mattijs:
    9 december 2017
    Dank jullie wel voor deze mooie impressie van jullie prachtige reis.
    Nieuw Zeeland en/of Australie stond al op ons emmer-lijstje en hopelijk komen we eraan toe om er ooit heen te gaan. Want er staat nog meer op, en zijn al erg dankbaar met wat we tot nu toe al hebben mogen zien, het leven blijft vol verrassingen. Groeten uit Arnhem, en de uitnodiging is wederzijds! Gr van Mattijs en Mariette
  3. Annet:
    Welkom thuis
  4. Renee:
    9 december 2017
    Petra en René, welkom thuis. Enorm bedankt voor dit geweldige verslag. Heerlijk om met jullie meegereisd te hebben.
    Nieuw Zeeland stond al op onze lijst, maar na jullie verhaal zeker! We komen zeker langs, groetjes, Renee
  5. Annemieke:
    9 december 2017
    Fijn dat jullie er weer zijn. Veel verhalen en mooie platen rijker.
  6. Margrete:
    10 december 2017
    Fijn dat jullie veilig geland zijn met veel bagage, zowel letterlijk als figuurlijk met al die indrukken die jullie ook mee naar huis nemen! Wat een mooie reis en leuk beschreven. Nu even acclimatiseren en dan weer "in het normale leven" terug...