4 november 2017. Auckland

4 november 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

We slapen het klokje echt rond. Rond 8 uur worden we weer wakker. Vandaag gaan we Auckland doen. René heeft een aantal dingen opgezocht en na een ontbijt op de kamer gaan we op stap. Het weer is op dat moment "cloudy, but dry". Maar dat zal al snel veranderen. Gelukkig hebben we al onze regenjacks aan en de paraplu mee. We lopen onze hotelstraat uit richting de haven. Daar zien we een leuk tentje, waar we heerlijke koffie drinken. Als we binnen komen, worden we begroet met: hey guys, welcome. Het vakantie gevoel gaat al meer komen. Na de koffie en het idee hebbende dat de regen is gestopt gaan we weer op pad. Helaas valt de regen al weer snel naar beneden. Toch kan dat de pret niet drukken. We kunnen een groot rondje om deze haven lopen, we zien wedstrijdboten van de America's Cup van eerdere jaren en we hebben een prachtig uitzicht op het eiland aan de overkant. Ook naar de stadskant hebben we een mooi uitzicht. De Skytoren heeft een mistige dag vandaag. We vinden een VVV, waar we vriendelijk te woord worden gestaan en waar we prachtige folders mee mogen nemen. Het oudste gedeelte van de stad is in wijk Parnell. Echt oud is er niet in Auckland. Het oudste is van rond 1900. Onderweg zien we een grote fietsenwinkel, waar natuurlijk even gekeken moet worden. Op de Parnell Road vinden we een leuk eettentje, waar we heerlijk buiten kunnen lunchen ondanks de regen. De temperatuur ligt rond de 20 graden. Echt lekker. We zien hier vaak dingen of combinaties op de kaart staan waarvan we denken: wat is dat? René eet een soort rosti met een gepocheerd ei en spinazie en nog andere dingen erdoor. Petra heeft een heerlijke sandwich met ham, kaas en tomaat, gegrild. Wat ons opvalt is dat we direct nadat we zijn gaan zitten een fles water krijgen. Vanmorgen kregen we bij de koffie ook een glas heerlijk gekoeld water. Na de lunch lopen we door een prachtig park waar het Auckland museum in staat. We zien er grote indrukwekkende bomen. Er staan hier bomen en planten die we nog nooit gezien hebben en alles is prachtig groen. Gisteren vroegen we ons af of we deze stad wel wilden zien, maar vandaag was een topdag waarbij we mooie dingen zagen en vriendelijke mensen spraken. Via de drukke winkelstraat,  een supermarkt voor nog wat inkopen lopen we weer naar ons hotel om daar aan de borrel te gaan.