13 november 2017. Van Tongariro Nationaal Park naar Wellington

13 november 2017 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we kilometers maken. We gaan in 1 keer naar Wellington rijden. Het navigatiesysteem geeft aan dat dat toch zeker 4,5 uur rijden uur is. Tegen 9 uur rijden we weg. Het is dan nog 6 graden buiten. Wel schijnt het zonnetje. We rijden nog een groot stuk door het Tangariro Nationaal Park. Overal is goed te rijden. Alle wegen zijn 2-baans wegen en er mag maximaal 100 km per uur gereden worden. Vaak haal je dat niet eens, zoveel bochten als er dan in de weg zitten. Rond lunchtijd rijden we naar een picknick/freecamp plaats, 4 km vanaf de weg. Op zo'n plek overnachten trekt ons wel aan, maar het is volgens onze navigatie nog altijd 90 km naar Wellington. Deze stad willen we toch eerst graag bezoeken voor we de oversteek naar het Zuidereiland gaan maken. Rond 4 uur komen we op de overnachtingsplaats aan die we uitgezocht hadden. Een parkeerterrein bij een jachthaven bij Evans Bay. Dit een freecamp plaats waar je meerdere dagen (4 in dagen in het totaal) mag blijven staan. We zijn gelukkig op tijd. Er is nog plek zat, alleen de plaatsen aan het water zijn al ingenomen. Toch vinden we nog een redelijke plek aan de buitenkant van de parkeerplaats. We kunnen gebruik maken van de toiletten van de jachthaven. En die zien er prima uit. Waar we tot nu toe ook geweest zijn, of de camping nu gedateerd was of best wel nieuw, tot nu toe hebben we altijd overal schone toiletten gevonden mét w.c.papier. Dat wil in Europa nog wel eens anders zijn. We halen wel voor de zekerheid de potta porti voor de dag en bestuderen hoe zo'n ding werkt. Ook deze is natuurlijk nieuw, het beschermingsplastic zit er nog op. We lopen een stuk langs de haven. We zien huizen op de onmogelijkste plaatsen gebouwd, als ze maar over het water uit kunnen kijken. Als we na een uurtje terug komen zijn er aardig wat campers bijgekomen. Een lekker biertje uit de koelkast en een chipje. Daarna lekker eten in de camper. Gisteravond speelden we voor het eerst sinds jaren yahtzee en moesten toch echt even nadenken of je het nu met 5 of 6 dobbelstenen speelt. Daar hadden we toen het kacheltje bij aan. Vanavond is het prima gewoon te doen. Met een kaarsje aan en een glaasje wijn bekijken we alles wat om ons heen gebeurt. Wel zo leuk.