12 november 2017. Tongariro Nationaal Park

12 november 2017 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

We blijven hier nog een nacht. René wil vanaf deze camping de Alpine Crossing doen die o.a. langs Lake Emerald gaat. De tocht is ongeveer 19 km. Gisteren werd ons bij de receptie verteld dat de tocht waarschijnlijk vandaag niet gemaakt kan worden i.v.m. het weer. Boven vriest het nog (-20 graden). En er wordt veel wind vandaag verwacht. Daarnaast moet René zich dan om half 6 al bij de receptie melden om met de bus mee te kunnen. De receptioniste gaf andere tochten, die b.v. 5 uur zouden duren. Om half 8 vanmorgen gaat René op pad (het is buiten 4 graden) om de Tama Lakes Tramping Trail te lopen. Een tocht van 17 km (incl. terug). Petra blijft bij de camper en doet wat opruimklusjes etc. Allebei een moment voor onszelf. De hele morgen schijnt het zonnetje en stijgt de temperatuur gestaag. Tenminste tot 18 graden. Tegen half 12 komt René terug. De Tama Lakes Tramping Trail is een mooie tocht, die gaat langs 2 meren. Het verbazingwekkende is dat de hele tocht gaat over een soort van aangelegde duinpaden. Niks geen pad zoeken langs geverfde tekens op stenen, maar gewoon alleen het pad volgen. 's Middags rijden we een stuk door het Nationaal Park en kijken bij 1 van de beginpunten van de Alpine Trail die René eerst wilde doen. Hier precies hetzelfde. Een kant en klaar pad wat we alsnog voor een deel samen lopen. Terug bij de camping maken we een rondje langs de gebouwen die in het "dorpje" staan, zoals de Informatie. Maar ook Chateau Tangariro. Een omwijs groot hotel dat een grandioos uitzicht heeft. We lopen het hotel ook even binnen en staan versteld van de Engelse stijl die het hotel heeft. Enorme fauteuils, haardvuren, kroonluchters en draperieën aan het plafond en langs de wanden. Buiten staan oude Morgans geparkeerd,  die we vanmiddag al hebben zien rijden. Een prachtig gezicht.