26 november 2017. Van Riverton naar Manapouri

26 november 2017 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

De dag begint weer met volop zon, het wordt zelfs te warm om in de zon te zitten. Als we wegrijden van de camping ontdekken we nog iets van de camper. Er zit een achteruitrijcamera op. Ach, we rijden pas 3 weken met deze camper. Lachen dus en de complimenten voor René die al die tijd zo keurig achteruit gereden heeft. Iedere keer wanneer we achteruit gaan rijden maken we er grappen over. Misschien komt het daardoor dat we de gewone doorgaande weg inslaan in plaats van de Southern Scenic Route. We zien de hele tijd weilanden met schapen en koeien en niks en denken de hele tijd: waar is de kust? Na ongeveer 30 km ontdekken we het en keren we om en gaan we alsnog de Southern Scenic Route rijden. Hierdoor komen we langs een ontzettend leuk restaurantje waar we maar gelijk lunchen, lamb pie en sausage roll met salade. Heerlijk. Als we verder rijden betrekt de lucht en vallen er een paar druppels. Gelukkig, daar blijft het bij. We rijden eerst naar Te Anau, ook wel de toegang tot de fjorden genoemd, want we zijn nu in Fjordland aangekomen. We lopen langs het 2 na grootste meer van Nieuw Zeeland en kopen een zonneklep voor Petra. Nu is ze echt een toeriste. De temperatuur is inmiddels 26 graden. We rijden door naar Manapouri en komen op een camping bij een vriendelijke oudere dame, die ons van alles vertelt over de omgeving. Wanneer zij hoort dat wij morgen gaan varen waarschuwt ze ons vooral niet teveel en te snel te eten. Ze somt op wat we zoal kunnen verwachten en wij zeggen nu alvast minder te gaan eten. Vanaf onze plek hebben we uitzicht op Fjordland,  prachtige bergen met een enkele besneeuwde top. Genieten dus.

1. Renee:
    29 november 2017