8 november 2017. Van Paihia naar Mahurangi West

8 november 2017 - Mahurangi West, Nieuw-Zeeland

Vannacht heeft het behoorlijk geregend en wanneer we buiten willen ontbijten begint het weer te regenen. Maar eerst een douche terwijl o.a. Engelbert Humperdinck en Annie Lennox te horen zijn. Allerlei jaren '60 en '70 muziek zijn in het toiletgebouw te horen. Voor we de camping afrijden, lozen we het afvalwater en vullen we het water in de tank aan. Nieuwe dingen voor ons. In Paihia tanken we eerst en bezoeken de Informatie. Daar hebben ze mooie documentatie van heel Nieuw Zeeland en we nemen dan ook van alles mee. De eerste souvenirs worden ook gekocht. Made in China. Onderwijl valt de regen gestaag naar beneden. De temperatuur is echter niet slecht, ongeveer 20 graden. Onderweg drinken we koffie met een onwijs stuk taart. Daar ontmoeten we 2 Nederlandse echtparen, die qua richting de noordpunt van het Noordereiland tegengesteld rijden van ons. We wisselen wat tips uit en stoppen dankzij hen in Whangarei bij de waterval. Een leuk stukje door het bos en mooi om te zien. Gelukkig is het alweer een tijdje droog. Daarna rijden we naar de andere kant van Whangarei voor de Abbey Caves. In deze grotten zijn ook vuurvliegjes (glowworm) te zien en vrij toegankelijk. We dalen af in een mooi bos en komen al snel tot de conclusie dat deze grotten voor ons geen optie zijn. Het is een soort van speleologie en voor Petra gewoon niet te doen. Daarnaast hebben we het hoofdlampje in de auto laten liggen. Maar de wandeling door het bos is zeker ook de moeite waard. Een lunchje bij de auto en door naar onze eindbestemming van vandaag. Dit is Sullivan's Bay Campground bij Mahurangi West. We moeten een doodlopende weg af van 7 km. Beneden aangekomen op een prachtige plek bij een baai, moeten we op de lokale telefoon die daar hangt een plek reserveren. Na bevestiging van de betaling krijgen we een code waarmee we het hek van de camping kunnen open maken. In het totaal mogen er 10 campers staan. René merkt tijdens de borrel dat over het dakraampje nog folie zit en klimt tussendoor het dak van de camper op. Op de borden e.d.vinden we ook nog soms stickers. Het vervelende van nieuw is dat de handdoeken en theedoeken nog nooit gewassen zijn, dus wat moeilijk af drogen. Maar niet zeuren. De handdoeken zijn heerlijk zacht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marianne:
    9 november 2017
    Wat heerlijk om te lezen. Schapen doen mij denken aan Schotland. Zo te lezen is het echt genieten daar.