28 november 2017. Van Doubtful Sound naar Cascade Greek

28 november 2017 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Als we om half 7 wakker worden vaart de boot al heel langzaam. Het is weer redelijk helder weer en het is ook niet koud. In de folder en op de site staat continental breakfast. Alleen verstaan ze in Nieuw Zeeland daar een Engels ontbijt onder. Dus geen bruine boterham met kaas of lekkere broodjes. Wel zijn er verschillende soorten pap en fruit.we overleven het wel. Na het ontbijt gaan we weer naar buiten. Het is heerlijk weer. We varen langzaam terug naar ons opstappunt via diverse mooie stukken. Zo ook in een vrijwel windloos gebied, waar hij de mensen vraagt voor 10 minuten stil te zijn,  niet te fotograferen of te filmen en ook niet om te lopen. Alleen maar stil te zijn en te luisteren naar de geluiden van de natuur. De motor van de boot gaat ook 10 minuten uit. En dan hoor je de waterval, de vogels en alles wat de natuur aan geluid heeft. Heel bijzonder. Als we verder varen komen we langs een rots waar Fjordland pinguïns op zitten. En weer bijzonder volgens de natuurgids van de crew, als ze zien zien ze er meestal 1 of 2 en nu zijn er 5. Uiteindelijk gaan alle pinguïns in het water en varen we zonder verder oponthoud naar het opstappunt. Met de bus weer naar het meer, weer varen en dan is het echt voorbij. Het was super. We rijden met de camper naar Te Anau voor boodschappen en dan naar Milford Sound, de enige fjord die met de auto te bereiken is. Onderweg komen we langs velden vol lupinen, paars, roze en lila. Echt mooi. En bij de Homer tunnel zien we 3 Kea's lopen, een echte Nieuw Zeelandse vogel. Milford Sound valt erg tegen. Dit is veel toeristischer. Er zijn 12 aanlegsteigers voor de cruise schepen. En mensen moeten zich inchecken in wat een groot station lijkt. Allemaal heel onpersoonlijk. Er is ook helemaal geen winkel of wat dan ook. We rijden een stuk terug (de weg is 120 km doodlopend) en zien dat de weg van deze kant veel mooier is. Nu zien we de bergen waar we doorheen gereden zijn. We stoppen bij een free camping. Een prachtig terrein met overal velden met lupinen en heel veel vrije ruimte. We vinden hier een mooi rustig plekje. Even bijslapen vannacht.

1. Marianne:
    29 november 2017
    Top om te lezen. Prachtig!
  2. Renee:
    29 november 2017
    Ik was al jaloers, maar deze boottocht is geweldig! Wat een ervaring, zeg. Prachtig die lupinevelden, die kleuren. Echt mooi
  3. Annet:
    29 november 2017
    Zo ik ben bij. Even alles gelezen. Echt super hoor. Wat een prachtige reis!
  4. Fotoneut:
    29 november 2017
    Kea's, prachtig. Volgens mij kunnen die niet vliegen. Het zijn echte loopvogels geworden. Een prachtig voorbeeld van een endemische soort. Toch wel gefotografeerd zeker?