29 november 2017. Van Cascade Greek naar Queenstown

29 november 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

In Nieuw Zeeland zijn er weinig insecten waar mensen last van hebben. Eigenlijk maar van 1 insect en dat is de sandfly. En die komt vooral voor in de fjorden en directe omgeving. Kleine zwarte vliegjes die je veel jeuk bezorgen. Gisteravond zat iedereen na de koffie binnen en ook nu is het niet slim om buiten te ontbijten. En na het ontbijt gaan we snel weer verder. De weg terug is mooier dan  de weg heen, maar dat hebben we al gezegd. Voorbij Te Anau, waar we een schitterende trouwlocatie hebben gevonden voor een vriendin van Iris (alleen een beetje ver weg) drinken we koffie. We ontdekken iets nieuws in de weilanden, herten. Dat ziet er echt vreemd uit. We rijden met uitzicht op bergen in de verte naar Queenstown. Onderweg komen we bij een prachtig uitzichtpunt over Lake Wakatipu en besluiten met dit uitzicht te lunchen. Daarna gaat het via haarspeldbochten verder naar boven. Het is een drukke stad, maar volgens ons is minstens de helft toerist. We vinden een camping 4 minuten vrijwel vlakke weg lopen vanaf het centrum aan de Robins Road. Met een ontzettend schoon en luxe toilet. Bij ieder veld staat wel een toiletgebouw waarvoor we een code krijgen om binnen te kunnen komen. Ook handig als je 's nachts slaapdronken de wc bezoekt. Bij de heren wc is er binnen een posterwand van een bar met barkrukken, bij de dames wc lijkt het op een spa. We lopen naar het centrum en informeren naar mountainbike mogelijkheden bij de Informatie. Er wordt hier door iedereen, overal op een mountainbike gereden. De mogelijkheden zijn op de weg fietsen of down hillen of cross country. René gaat het allemaal bestuderen en besluit later om hier niet te gaan fietsen. Veel is langs de drukke, doorgaande weg. Sowieso niet iets wat René zoekt. Terwijl we op een terrasje aan de haven iets drinken zien we een heuse stoomboot binnen varen. Sinterklaas zou erop jaloers zijn. Verder zien we een soort speedboten en veel paraglyding. We vinden een gezellig eettentje (er zijn er hier veel) aan de haven. Na het eten kopen we schepijsjes, waarvan de bollen 2x zo groot zijn als bij ons. En het is heerlijk ijs. Terug op de camping koffie,  een drankje en een spelletje Yahtzee en de dag is weer om.

1. Gr. Jaap en Ada:
    30 november 2017
    Prachtige foto's van de natuur, leuke verslagen; veel plezier nog!!
  2. Dimile:
    30 november 2017
    Wat ne heerlijke afwisselende indrukwekkende reis , leuk om zo digitaal mee te reizen, geniet nog van de laatste dagen. Ik hou je stoel warm..groeten!