30 november 2017. Van Queenstown naar Wanaka

30 november 2017 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

De ochtend brengen we nog door in Queenstown. Aan de overkant van de weg van de camping is een soort natuurwinkel met koffie/lunchhoek. Daar parkeren we onze auto. Er staat wel een bord van 2 uur max. parkeren voor klanten, maar zoals ons eerder ergens verteld is: in Nieuw Zeeland doen ze niet moeilijk. Dus wij ook niet. Na wat boodschapjes in de winkel lopen we Queenstown nog even in. Even gewoon nog overal rond neuzen. René dronk in Auckland op de eerste avond een heerlijke porter, die we nu eindelijk weer in een liquershop vinden. Bij de kassa krijgen we een enthousiast verhaal over de brouwer die vorige week nog in de winkel was. Toch wel apart, want de brouwer komt van het Noordereiland en rijden door Nieuw Zeeland vraagt veel tijd. Terug bij de camper drinken we nog een kopje koffie bij de natuurwinkel en vervolgen daarna onze weg. We rijden eerst naar Arrowtown, een pittoresk stadje. Leuke winkeltjes en restaurantjes. Alles ziet er vriendelijk en gezellig uit. Van hier rijden we door een skigebied. Slingerende wegen en mooie uitzichten. Volgens ons boek over Nieuw Zeeland de hoogste weg van Nieuw Zeeland, maar een hoogte kunnen we niet ontdekken langs de weg. Onderweg zien we een gedenkplaats van de borstkanker organisatie. Een meterslange lijn waaraan honderden bh's hangen. Soms staat er iets op. Heel indrukwekkend. Uiteindelijk komen we bij onze eindbestemming van vandaag: Wanaka. We vinden een plek op camping Lake View en krijgen ook een plek met zicht op het meer. Alleen zit er nog een voetbalveld, een weg en een parkeerstrook tussen, maar we zien het meer met de besneeuwde bergtoppen erachter. Een grasveld van 1 kilometer breed scheidt ons van het stadje, dat loopt dus makkelijk aan. We gaan kijken of hier wel te fietsen is voor René. En dat blijkt goed mogelijk te zijn. Bij de Informatie krijgt René een aanbod voor helibiking. Dan wordt je met een helikopter en je fiets naar boven op de berg gevlogen en hoef je alleen maar af te dalen (downhillen). Normale prijs NZD 750,00 p.p., maar omdat de helikopter toch al vliegt met 4 man kan René mee voor NZD 450,00. Laat René downhillen helemaal niet leuk vinden. Dus op zoek naar fietsverhuurwinkels, die echter aan het sluiten zijn. Bij 1 winkel krijgt René veel info. Morgen om 09.00 uur is deze weer open en de fietsen zijn volgens René oké. Bij de Boundary Road Brewery drinken we een biertje. Vanaf het terras hebben we uitzicht op het meer waar veel gezeild wordt, wat we nog niet veel hebben gezien. Het is zulk heerlijk weer en zo'n heerlijke plek dat we spontaan besluiten iets bij de pub te eten. Later lopen we via de supermarkt, waar het hartstikke druk is, terug naar de camper voor nog een heerlijke avond buiten.

1. Marianne:
    1 december 2017
    Zo'n mooie kans aan je voorbij laten gaan Rene!!!
  2. Margrete:
    1 december 2017
    Wat een mooie reis maken jullie! En steeds lekkere koffie en biertje op z'n tijd!
    Nog een paar mooie dagen....en dan voor bereiden op de kou in NL jullie thuisland ;-)