1 december 2017. Wanaka

1 december 2017 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

We blijven 2 nachten in Wanaka. Het is een heerlijk rustig stadje met een heerlijk uitzicht en alles in de buurt. De weersvoorspelling is prima: 26 graden. En er zijn mountainbikes te huur. En je kunt er in de bergen fietsen. Helemaal top voor René,  die in Nederland uren op zijn mountainbike schoenen heeft staan boenen. En er werd niet eens naar gekeken bij de douane (we hebben ze ook niet aangegeven). Samen lopen we naar het dorp waar René een fiets huurt. Nadat hij zich verkleed heeft drinken we nog koffie en fietsen maar. Petra gaat een dagje shoppen (in Queenstown hebben we iets gezien wat we eigenlijk wel willen hebben), langs het meer slenteren en gewoon genieten van de omgeving. Op het meer wordt gesupt,  gekayakt en gezeild. Ook wordt er gezwommen. Rond half 4 als Petra juist weer naar het meer loopt komt René terug. Hij heeft zeker 80 km weggetrapt. Halverwege moest hij zijn route wijzigen in verband met de steilte van het pad, het ging naar beneden in plaats omhoog, maar hij heeft een prima tocht gefietst. De Go Pro op het stuur, dus er zijn weer veel mooie filmpjes. Alleen was de 800 ml bidon te klein. Na een kop thee bij de camper brengen we de fiets terug en pikken we nog een terrasje. Iedereen is druk op en rond het meer, heel gezellig. Op de terugweg nemen we een pizza mee, hoezo lui. Er staat lekker veel schaduw bij onze camper, waar we erg blij mee zijn. Het is best wel warm vandaag.

1. Marianne:
    2 december 2017
    Eindelijk op de pedalen!
  2. Mattijs:
    2 december 2017
    Leuke foto's weer, van prachtige omgeving
  3. Annemieke:
    3 december 2017
    heeft het shoppen ook wat opgeleverd?
  4. Ed in 't veen:
    5 december 2017
    goed bezig René.
    is goed voor de stapjes.
    (hier alles onder controle trouwens)

afz. Ed