2 december 2017. Van Wanaka naar Albert Town (Lake Hawea)

2 december 2017 - Albert Town, Nieuw-Zeeland

We wijken vandaag van de route af die we van te voren gepland hebben. Mount Cook staat niet op het lijstje en we moeten er 400 km voor om rijden. Dat wil zeggen 200 km heen en dezelfde weg grotendeels weer terug. We rijden al snel tussen de bergen. Deze bergen zijn behoorlijk afgevlakt en helemaal begroeid  met lage beplanting. We stoppen bij een uitzichtpunt waar je een mooi uitzicht over de vallei hebt. Bij Omarama even koffie drinken en dan snel weer verder. En dan gaan we een hoogte in de weg over en zien een geweldig groot blauw meer; Lake Pukaki met er achter de besneeuwde bergtoppen van de Zuidelijke Alpen. Wauw, geweldig!!! Ongelooflijk mooi. We rijden lange tijd langs het meer en zien steeds meer besneeuwde bergtoppen. De Go Pro heeft het allemaal geregistreerd. Bij Mount Cook aan gekomen gaan we naar het Edmund Hillary Alpine Center. Deze bergen waren zijn oefengebied en ook voor vele andere bergbeklimmers. Ook het informatie centrum laat veel info over de geschiedenis van het gebied zien. Allemaal erg interessant. We rijden naar een van de valleien, de Tasman vallei. De valleien zijn hier erg wijd. Bij het uitzicht op de vallei lunchen we bij de camper. Dit zou het gebied zijn van de Kea, de vogel die we eerder al zagen. Overal zien we borden dat we ze vooral met rust moeten laten. Maar we zien er geen. Goed dat we ze de vorige keer al gefotografeerd hebben, maar dat doen we eigenlijk bij alles. Na de lunch lopen we naar de Tasman glacier. Er is al zoveel ijs van deze gletsjer gesmolten dat er een groot meer is ontstaan. Het meer is ijsblauw van kleur. Uiteindelijk verlaten we langzaam en nog veel om ons heen kijkend weer deze groep bergen. Na een 100 km denken we een camping gevonden te hebben, maar de powered plaatsen zijn zowat op de weg. Niet echt ons idee. Dus verder rijden. Uiteindelijk vinden we een camping aan Lake Hawea. Vlakbij Wanaka, waar we de vorige 2 nachten stonden. Deze camping ligt op de route die we morgen willen gaan rijden. Maar eerst gaan we de foto's van vandaag bekijken en nagenieten.

1. Margrete:
    3 december 2017
    Elke keer weer prachtige plaatjes en leuke beschrijvingen van jullie avonturen!!
  2. Marianne:
    3 december 2017
    Whow, wat mooi. Zeker als je het niet in je plannen had opgenomen. Een cadeautje dus!